Futurs possibles

Per a dur a terme aquest apartat ens hem basat en les opinions de diverses persones que han visitat la nostra regió. De totes les seves suggerències n'hem determinat les següents millores:

Primerament, milloraríem el sistema de neteja de la ciutat, ja que hi ha molta brutícia al carrer. Per aconseguir-ho incremenetaríem el nombre de personal que s'encarrega d'aquest serveix. Al fer-ho, disminuiríem l'atur en la seva població i milloraríem la situació econòmica d'algunes famílies, ja que recordem que Portugal està immers en una crisi des de fa temps.  
D'altra banda, sancionaríem a aquelles persones que llancessin la brossa al carrer, i d'aquesta manera conscienciarem  a la gent de la importància de l'entorn en la vida de les persones.
Per aconseguir això el que proposem és facilitar informació sobre la gravetat del problema, mitjançant anuncis publicitaris, butlletins informatius i educació per la sostenibilitat a l'escola. Amb tot això, seria més fàcil la formació de ciutadans amb criteri propi, per tal de poder construir un futur millor.

Tal i com diu el títol del nostre bloc, Oporto és patrimoni de la UNESCO. Podem observar com les cases que envolten el riu es conserven en perfecte estat. No obstant, segons les entrevistes que hem realitzat, hem descobert que no tota la ciutat conserva la bellesa estètica, sobretot al casc antic, és a dir, les cases estan molt degradades degut el pas dels anys. Per aquesta raó, considerem que s’haurien de formar projectes que aconseguissin millorar-ne l’estètica, com poden ser la rehabilitació o reconstrucció d’edificis, ja que el casc antic de la ciutat és el que realment caracteritza la seva bellesa, i és el motiu pel qual fou nombrada patrimoni de la UNESCO. Per aquest motiu, considerem tant importants les inversions en el cas antic, tot i que entenem que és un procés que s’ha de dur a terme a poc a poc, ja que requereix bastants diners, i en aquests moments no n'hi ha gaires. No obstant, s’ha de fer, a més tenint present que el centre històric és una de les principals fonts de turisme de la ciutat, i per tant també és una font econòmica.
Foto on podem observar les obres.*

Com que ens ha sobtat que hi haguessin zones estèticament desfavorides en el casc antic, ens hem preguntat si l’ajuntament d’Oporto era conscient de la situació que està vivint la seva ciutat. Com a conseqüència d’això, ens hem informat sobre com actua envers aquest assumpte. Hem trobat que actualment s'està duent a terme un projecte per a la reconstrucció-conservació urbana del centre històric de la ciutat. 

Per moure’ns dintre d’Oporto hi ha diferents mitjans. No obstant, ens ha cridat l’atenció el tramvia a causa de la seva diversitat. És a dir, podem trobar dos tipus de tramvies: els antics, de fusta; i els moderns.
De tots els tramvies antics que hi havia l’ajuntament de la ciutat els va començar a substituir per uns de més moderns. Actualment, només en queden tres d’antics i un d’aquests, l’utilitzen els turistes per fer rutes turístiques.
Des del nostre punt de vista pensem que els tramvíes típics de la ciutat no s’haurien d’haver substituït per uns altres de moderns, ja que formen part de la seva història des del 1872. Per aquesta raó, creiem que s’hauria d’invertir en el seu manteniment envers de canviar-los, eliminant-los.


Interior del tranvía, tot de fusta.*

Tranvía típic.*
Un altre dels encants de la ciutat d’Oporto són les pujades i les baixades que té i per tant, resulta incòmode per moure’s. No obstant, només té un elevador. Per aquesta raó, proposem posar-ne tres més per tal de fer més còmode la vida als ciutadans de la ciutat, sobretot per a la gent gran.


En el centre de la ciutat, hi podem apreciar una zona on antigament els habitants d’Oporto hi anaven a rentar la roba. Actualment, encara hi ha gent que la renta. No obstant, s’ha perdut molt aquesta pràctica a causa de l’aparició de les noves tecnologies que disposem a casa. Per fomentar aquesta tradició, proposem que l’ajuntament inverteixi en el manteniment i la millora d’aquesta zona per tal de millorar-ne la comoditat de les persones que l'utilitzen. A més, també promouríem aquest hàbit, per tal de conservar les costums antigues d’aquest poble portuguès. D’aquesta manera, a part de conservar certes tradicions característiques de la zona, també fomentaríem una pràctica que contribueix a no gastar tanta electricitat, i que per tant provoca que no s’esgotin tants de recursos.  

Lloc típic on es va a rentar a la roba*
Degut al seu patrimoni i la seva tradició al vi, promocionaríem més el turisme de la regió mitjançant per exemple, nous recorreguts culturals. D’aquesta manera incrementaríem el turisme cultural, conegut pel vi i les esglésies de la regió. D’altra banda, gràcies al nou aeroport de Francisco Sá Carneiro, les millores del Port de Leixõés i la pròxima unió de les ciutats d’Oporto i Vigo l’any 2013 mitjançant el tren d’Alta Velocitat (AVE), per exemple, aconseguírem incrementar el turisme de la zona.

*Les fotos són totes nostres, ja que les persones que vam entrevistar ens van proporcionar les fotos que van fer durant la seva estància a la ciutat.


LECTURA DE LA REALITAT

A continuació exposarem alguns dels projectes reals que té previstos realitzar a Oporto en els pròxims anys. 

                                                          Transport

Tal i com hem dit anteriorment, pensem que la millora dels transports facilitarà l'accés de turistes a la regió, a més de facilitar la movilitat dels habitans de la mateixa ciutat. 

L’aeroport Francisco Sá Carneiro ha sofert profundes renovacions que permeten a la ciutat rebre als viatgers amb tot el confort. A més, aquestes actualitzacions, el qualifiquen com el tercer millor aeroport de tot Europa i un dels millors del món. Per tal de continuar mantenint aquest prestigi, l’aeroport està en continua transformació: augmentant les destinacions a altres països, proporcionant més serveis (botigues, restaurants, transports per desplaçar-se al centre), etc.    

El metro d’Oporto és una xarxa que compta amb més de 70 quilòmetres de vies. Està format per 5 línies i 68 estacions. Actualment aquesta xarxa ferroviària està en obres:

  • Línia B: el propòsit d’aquestes obres és ampliar la línia des de D. João II amb les següents estacions: Santo Ovídio, Quinta do Cedro, Laborim, Hospital Santos Silva i Vila d'Este. D’aquestes, actualment està en obres Santo Ovídio, que pròximament serà inaugurada. Les altres estan previstes pel 2013.
  • Línia D:  per l’any 2012 està previst que es comencin les obres d’una nova estació, la de Modivas Norte.      
Per tal de fer-nos una idea sobre les noves actualitzacions de la xarxa ferroviària d'Oporto, n'adjuntarem el  mapa de metro.

El Port de Leixõés, està localitzat aproximadament a 5 quilometres del riu Duero, a prop d’Oporto. És el tercer port comercial més importants del país. Durant els pròxims anys es preveu una ampliació del port, el qual duplicarà la seva possibilitat de càrrega a més d’augmentar els creuers luxosos. 

El 27 d'octubre del 2006 el ministre portuguès d'Obres Públiques i Transport, Mario Montes, va afirmar que el tren d'Alta Velocitat (AVE), que unirà la ciutat de Porto amb Vigo estarà enllestida el 2013, dos anys abans del previst. A continuació hem adjuntat un vídeo on ens informa d'aquesta operació: 



                                               Educació per a la Sostenibilitat

L'any 2004, a la regió del sud d’Oporto i a Vale do Sousa, es va proposar una iniciativa: un programa educatiu anomenat “mil escoles” en el qual es promou el desenvolupament sostenible i la conservació de l’aigua (rius Duero i Pavia). Per tant, es centra en l’educació ambiental com una estratègia per promoure el desenvolupament sostenible. 
Durant els 7 anys que ha estat en funcionament ha guanyat diversos premis, gràcies a la seva gran tasca. Per aquesta raó, en els pròxims dos anys acadèmics, és a dir, els 2011/12 i 2012/13 es continuarà exercint aquesta iniciativa. 


Bibliografia


- Andrade, P. (2010). "Mil Escoles: Educació ambiental per a tothom". Recuperat el 2 de desembre de 2011 des de http://jpn.icicom.up.pt/2011/11/30/mil_escolas_educacao_ambiental_para_todos.html


- Anònim, 2009. "Aeropuertos del mundo". Recuperat el 30 de novembre de 2011 des de http://jpn.icicom.up.pt/2011/11/30/mil_escolas_educacao_ambiental_para_todos.html

- Anònim, (2009). "Metro de Oporto". Recuperat el 28 de novembre de 2011  des de http://jpn.icicom.up.pt/2009/03/19/metro_do_porto_obras_de_extensao_da_linha_ate_gondomar_ja_comecaram.html


- Anònim. "La teva guía d'Oporto". Recuperat el 10 de desembre de 2011 des de http://www.oporto.net/aeropuerto-oporto

- Bascoy, I. (2006). "El AVE a Oporto estará en 2013". Recuperat el 10 de desembre de 2011 des de  http://www.elcorreogallego.es/galicia/infraestructuras/ecg/ave-oporto-estara-2013/idEdicion-2006-07-04/idNoticia-61603/

Vídeo 


- Anònim. "Zapatero y Sócrates reafirman que habrá AVE Madrid-Lisboa en 2013". Recuperat el 3 de desembre de 2011 des de http://www.youtube.com/watch?v=E7X8mOT2pPw

1 comentari:

  1. Ho sento, però no és això....
    Ja veig que heu buscat molt i teniu temes...
    ha de ser molt més curt i totalment vostre
    Metro? per què les línies...? és una de les coses que es poden eliminar...
    Reorganitzar...
    La bibliografia a cada lloc i imediatment de seguida dels temes.....

    ResponElimina